
Stanislav Matuš vyhlíží příští sezónu na Challenge Tour
Petr Halaburda, Středa 17. listopadu 2021
Přední český profesionál Stanislav Matuš už začíná plánovat novou sezónu, kterou hodlá strávit na Challenge Tour. Má jasno na co se zaměřit v zimní přípravě, ale přiznává, že méně jasno má o složení skupiny sponzorů.
Jak jste spokojen s uplynulou sezónou?
S ohledem na závěr sezóny, kdy jsem vynechal Challenge Tour, spokojen jsem. Vyhrál jsem i pár českých turnajů a předváděl poměrně stabilní výsledky. Rozhodnutí Challenge Tour mi předčasně zajistilo plnou kategorii na rok 2022, a tak jsem se rozhodl s předstihem soustředit na další rok, více odpočívat a být doma s rodinou.
Co se povedlo, co se naopak nepodařilo?
Pokud bych věděl od počátku sezóny, že Challenge Tour opět zmrazí žebříčky, tak bych využil více startů na European Tour, kam jsem se počátkem sezóny poměrně pravidelně dostával. Jenže tehdy jsem měl v plánu získávat body do nižší Tour, což nakonec ale třeba nebylo. Uhrál jsem řadu cutů a také měl současně slabší víkendová kola. Na tom budu muset zapracovat.
Takže rozhodnutí Challenge Tour bude určující pro příští sezónu?
Ano, tím je to dané. Případně bych svůj kalendář doplnil o některé turnaje European Tour, která bude mít nového partnera, budou se zvedat prize-money. V golfovém světě platila ve finančním ohodnocení až na třetí, čtvrté místo, ale to se mění. Takže mám v sobě velký impuls to ještě zkusit.
Máte v sobě skutečně po těch posledních složitých sezónách dostatek energie bojovat?
Chuť rozhodně mám! Obzvlášť po informacích o změnách dotací je tam skutečně vidina, že i hráči mimo TOP 10 se dostanou na solidní peníze a budou tam lepší vyhlídky výdělků.
Už tedy určitě máte základní představu, čemu se hodláte věnovat během zimní přípravy. Na čem chcete nejvíce zapracovat?
Mezery mám především v krátké hře. Dlouho jsem se významně věnoval hře z týčka, ale zanedbal tuto činnost, která mě pak trestala celý rok. A také chci nabrat dostatečný fyzický fond, abych byl na start sezóny ideálně připraven, tedy pokud získám podporu partnerů.
To je v každé zimě klíčová otázka pro řadu profesionálů. Bude partnerů dostatek?
Právě to řeším. Pokud bych měl nazvat pravý stav věcí, tak bych řekl, že situace je velmi „opatrná“ ohledně všech jednání. Firmy obecně snižují náklady na marketing, takže nás čeká ještě hodně práce a mnoho jednání. Ale nic nevzdávám a věřím, že partnery naleznu.
FOTO Ladislav Adámek